multiMAMA.pl - Ciąża mnoga bez tajemnic

Espace

Mój wybór to Renault Espace III Grand 2.2DCI 2001r.

Pomimo lęku przed "Francuzami" zdecydowałem się na ten konkretny model, gdyż spełniał on zasadniczo większość warunków jakie założyłem sobie przed zakupem, a niestety z moim budżetem nie znalazłem w owym czasie odpowiedniego modelu IV generacji (były pojedyncze egz. z 2004r., które niestety w związku z dużymi przebiegami - 200-250tys.km - wymagały kosztownych inwestycji na starcie). Espace jest pierwowzorem wszystkich samochodów w tej klasie. To powoduje, że auto jest dobrze przemyślane pod kątem użytkowym, a każda kolejna generacja ujawnia ulepszenia, które sprawiają, iż komfort jazdy jest coraz lepszy. Poniżej wymieniam wady i zalety, starając się zachować kolejność pod względem ważności.

 

Zalety:

  • jedno z największych aut w swojej klasie (wersja GRAND - auto wydłużone w części bagażowej o ok.30 cm)
  • rozstaw foteli: 2 przód - 3 środek - 2 tył (można zmieniać na wiele różnych kombinacji, co ułatwi dobranie optymalnego ustawienia)
  • dostęp 3 pełnych pasów bezpieczeństwa do 3 środkowych foteli
  • elastyczny silnik 2.2 DCI (zużycie paliwa w cyklu miejskim średnio ok.9,5l/100km, poza miastem poniżej 8l/100km)
  • bak o pojemności 80 l. (to daje zasięg przy rozsądnej jeździe nawet do 1000 km na baku)

Wady:

  • "Francuz"
  • otwierane drzwi pasażera z tyłu - rozsuwane dają dużo większy komfort w miejskich warunkach parkingowych

Zakupiony egz. miał przejechane 122 tys.km i w pierwszym roku przybyło mu prawie 60 tys.km. W tym czasie poza wymianą oleju, klocków hamulcowych i filtrów, zaistniała potrzeba wymiany pompki paliwowej (koszt części 190 PLN + 30minut pracy dla "niemechanika" potrafiącego posługiwać się śrubokrętem). Przy 190 tys.km zaszła konieczność wymiany koła dwumasowego w skrzyni biegów (część kosztowała mnie ok.2400 PLN+wymiana w serwisie niefirmowym). Naprawa była sporym obciążeniem portfela, ale z tego co się dowiadywałem nie jest to częsta usterka w tych autach. W najbliższym czasie czeka mnie wymiana kilku części, które ulegają zużyciu w związku z przebiegiem (tarcze hamulcowe, amortyzatory). Podsumowując - samochód jest bardzo wygodny i łatwy w prowadzeniu (kierowca siedzi trochę wyżej niż w zwykłej osobówce, co daje lepszą widoczność do przodu i do tyłu). Mnogość tych aut na ulicach może sugerować, że wielu kierowców widzi w nich więcej zalet niż wad. Popularność Espace w Polsce powoduje, że jest łatwiejszy dostęp do wielu części (przede wszystkim używanych lub po regeneracjach). Niestety jeżeli trafi nam się jakiś kiepski egzemplarz to trzeba się liczyć z dość kosztownymi naprawami i w większości przypadków nie polecam napraw w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Renault, gdyż zrobienie tam nawet drobnych napraw wiąże się bardzo wysokimi opłatami (tak jak zresztą w praktycznie każdym markowym ASO). Mam nadzieję pojeździć tym samochodem jeszcze maksymalnie 2-3 lata (czyli dzieci będą miały odpowiednio 6 lat, 4 lata, 4 lata). Liczę, że do tego momentu dzieci podrosną już na tyle, że będę mógł przeanalizować kryteria wyboru auta pod kątem innych, nowych potrzeb. Na tą chwilę JESTEM ZADOWOLONY z dokonanego wyboru i gdybym z jakichś względów musiał zmienić auto, to jedynie na jeszcze większe i jeszcze wygodniejsze niż obecne (np. Mercedesa Vito, VW Multivana).

 

Reklama

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.